fredag, juni 13, 2008

Dagen i stort

Inspirerad av Lisas inlägg om sin vardag tänkte jag beskriva min dag, så som den ter sig idag, som nybliven tvåbarnspappa, på semester, och med lite sådär lagom mycket tid att blogga på.

Pratar med Mackan i telefon och vi snackar bl.a. om hur det går med hans träning (Filipinsk kampsport) . Det går tydligen bra, för det verkar som dags för något slags gradering. Grattis.

Själv tränar jag inte tillnärmelsevis så mycket (boxning), men har ändå hittat en klubb och köpt erfoderliga skydd (tandskydd och handskar).

Bestämmer mig vid niotiden för att - tillsammans med dottern - åka och hälsa på och kolla in hur det går för O. på jobbet och hur han sköter sig.

"Bra", tydligen, för precis ALLA säger, med en blinkning: "Det går rätt bra för honom. Ni är rätt lika, ni två, men han är mycket elakare". Elakare? Jag hajar inte. 'Vad har jag gjort för fel?' Nåväl. O. skämmer bort dottern med äppelcider och en polarkaka med ost (och vackert garnerad, något som dottern visserligen lägger märke till, men omsorgsfullt plockar bort).

Hämtar lite personlig post och en bok som jag får låna. (Verkar lovande, såhär långt, men har baara läst kanske 20 sidor än så länge).

Skriver, när jag har inspiration (vilket är några minuter om dagen) på uppföljaren till Mums! - det bästa från Krubb. Har inte kommit på något namn än, men några recept har det blivit, i alla fall. Och den här gången kommer det nog bli en bok med lite mer bilder.

Vi bygger med dominobrickor - dottern och jag. Dottern puttar omkull dem. Jag bygger och bygger, men verkar inte kunna bygga tillräckligt fort, för jag hinner aldrig få slut på brickor innan de kommer farande, från andra änden av bricklinjen.

Lagar pasta med korv från den lokala Lidl-butiken och inser att det jag läst på Taffel om tysk korv, verkligen stämmer! Billigt är det också!

Häller ihop en coke float, ibland, för att kyla ned mig i sommarvärmen.

Och så skriver jag blogginlägg.

Inga kommentarer: