lördag, juni 14, 2008

Lyx från Lidl

Efter att ha fått åka fram och tillbaka till söndersjukhuset några gånger i helgen, med taxi, var det inte längre så mycket pengar kvar i semesterkassan. Det har alltså blivit att handla där det är som billigast, just nu, och i Orminge ädet inte sällan man kan hitta riktiga fynd på Lidl.

När jag kom hem från Lidl härom eftermiddagen var det dags för en eftermiddagsfika och när jag ordnat ihop allt kom jag på att "allt det här har jag köpt på Lidl". Gott espressokaffe till moccabryggaren, som dessutom visade sig vara riktigt italienskt kaffe på 100% arabicabönor (jag tror märket hette Bellarom), rågkakor, cream cheese, små goda gula lökar från öland (Wow - närodlat!), sockerärter (också dem inhemska), skinka, tomater och mjölk.

Och - som sagt - billigt. Jag plockade på mig två stora papperskassar med matvaror och trodde att "nu blir det dyrt". Det hade (med lätthet) kunnat ha kosta mer än det dubbla, eller faktiskt säkert uppåt tre gånger så mycket, med tanke på hur mycket grönsaker, charkuterier och mejeriprodukter jag lagt ned i kassarna.

Och kvaliteten är riktigt bra på grejerna. I alla fall i vår butik. Fräscha grönsaker, schyssta charkvaror och samma mjölk som i de andra butikerna - bara billigare - och några egna "noname"-alternativ till de vanligaste varorna.

Klart godkänt, med andra ord.

Tillbaka till fikat. Goda, lite lyxiga smörgåsar med gott kaffe känns som lite vardagslyx, såhär med två uppmärksamhetstörstande barn hemma, och givetvis gör kvalitet/pris-faktorn att det känns lite extra roligt.

Inga kommentarer: