Just nu sitter nog en del på Göteborgskex och river sitt hår. Och det sitter rätt många kexälskare och skrattar lite halvgenerat. Och så skrivs det ju förstås en del i olika tidningar om marknadsföring och snusk... Men låt oss ta det från början:
Ballerina, ni vet de där kexen med choklad i mitten? De har ett tag marknadsfört sig som "krämiga och lent goda". Bra så långt. Nu har man designat om förpackningen. Och hela produknamnet syns inte på den nya förpackningen. Där sitter nämligen ett genomskinligt "fönster" så man ska se hur många kex som finns kvar i paketet.
Och det som syns är då det lite missvisande "balle" och med sloganen. Öppet mål för snuskiga feltolkningar alltså...
Det här kan man idag läsa lite mer om i bl.a aftonbladetom man vill.
Själv håller jag fortfarande fram min teori att "mat är sex" och ser missen som ett genialt marknadsföringsstunt! :-)
onsdag, februari 22, 2012
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
4 kommentarer:
Typiskt dig att skriva om de här! ;-)
Tycker du?! :-)
Från Ballerinas FB-sida: "Vi vill passa på att berätta för våra fans på Facebook att det här är ett lite olyckligt, för vissa även komiskt, misstag. Men vi lovar att det inte är något annat i paketet än vad det brukar vara, underbara Ballerina Kex" och en länk till artikeln
Xtian: bra info. Bra hanterat av göteborgs kex.
Skicka en kommentar