söndag, juli 08, 2007

Söndagmiddag


Vi hade "pastorsparet" Kapten Fryk med man här ikväll. En skön avslutning på dagen.

Anders - Kapten Fryks man - och jag är ju gamla klätterkompisar, från bl.a. "Svenska Peak Lenin expeditionen 1999", men vi klättrade väldigt mycket ihop under några år mellan 1998 och 2001. Numer hinner ingen av oss ut så mycket, men vi har fortsatt att träffas, inte minst i kyrkan, där vi båda spelar till sången, ibland.

Jag visste inte riktigt vad jag ville bjuda på, men det har varit väldigt mycket ris och pasta och couscous och grejer ett tag så "något med potatis och sås" fick det bli. Jag hade lite ägg hemma och smör och märkte, när jag kom ned på den lokala coop-butiken att entrecôte var väldigt billigt just nu, så det blev

"fin köttbit med bearnaise och potatisklyftor". Näppeligen "haute cuisine", men en god gammal klassiker som passar alldeles utmärkt som söndagsmiddag.

(Och ja - bilden är lånad från Anne's food - hon fotar mat så OERHÖRT mycket bättre än jag!)

2 kommentarer:

Anne sa...

Ja kolla, jag tyckte väl att det såg bekant ut :)
Och när ska jag lära mig - inte läsa matblogg före frukost.. *hungrig*

Och, tack.

FamiljenFriluft sa...

De rien.

Och det där med att läsa matblogg före frukost... Jag känner igen det.