söndag, juli 01, 2007

Åh, åh, åh - sommartid.

Så i fredags - efter en veckas lågtrafik, men högfrekvent putsande, fejande, städande, avtorkande och skurande av köket - kom så äntligen semestern.4 veckors ledighet, som för en gångs skull ligger på sommaren. Tillsammans med familjen. Annorlunda, för på krogen är det ju alltid som mest att göra i juli, men skönt.Det känns skönt att tillbringa tid med varandra ett tag.

Av mina storstilade planer har ännu inget hänt, men jag har börjat skriva igen. Har ju jobbat med ett manuskript på en kokbok och har fått det färdigt nu och då i stället börjat skriva om "restaurangliv" på något sätt. Vad det blir - skönlitterärt eller självbiografiskt, eller vad, är lite oklart än så länge. Jag har börjat tänka och skall väl kanske, inom någon vecka, bestämma mig för hur ett eventuellt synopsis skulle kunna se ut...

Har också en tanke om att skriva något - en artikel kanske - om "mat som verktyg att umgås" på något sätt.Är inte helt klar över riktigt vad det kan bli än, men det känns skönt att bara sitta och knappra på tangentbordet lite igen. Vi får se vad det blir.

Här på bloggen skriver jag fförmodligen mindre frekvent än vanligt.

Kolla in glasstävlingen så länge.

Vi hörs.

1 kommentar:

Lisa sa...

Mejla mig när du utser vinnaren i glasstävlingen så länkar jag! Sitter på landet då och kan inte surfa så mkt:-)

Trevlig sommar till hela familjen!