fredag, januari 12, 2007

Zeunerts är bäst.

Det är fredagkväll och tjejerna är borta över natten. De är hos "mormor och morfar" och sover över där tills i morgon. Själv kände jag att det var rätt skönt att få vara ensam ett tag. Veckan har varit hektisk, med 4 dagars undervisning och idag har jag suttit och försökt spika ihop kvällskurserna vi tänkt på ett tag.

Eftersom tjejerna är borta har jag passat på att äta grejer i kväll som jag inte "får" äta annars. Jag gjorde således gubbröra på kavring till middag och festade till det med två flaskor av Zeunerts julmust, som jag köpte på vår lokala coop forum-butik. Måste bara säga det att Zeunerts är allra bäst. Har druckit deras lättöl också och tycker att även det är helt ok, för oss som gillar halvsöta lagerlättöl. Men julmusten knävker. Den smakar typ "enbär och sirap" och är inte lika söt som andra muster. Flaskan är dessutom kanonsnygg. Nu, när man så kunde köpa två flaskor för tolv spänn blev det vå flaskor för att lyxa till det lite på kvällen.

Till gubbröra (som SKA serveras på kavring) var deprecis vad jag behövde.

Och ni som väntar på facit från onsdagens tävling. Jag skall se ifall någon mer vågar lämna in något svar... Det kommer strax "facit".

Inga kommentarer: