måndag, januari 29, 2007

Vad heter min dessert på italienska?

Igår hade jag så det där "cateringjobbet" på kåren, med, visade det sig 14 gäster. Det blev bra. God och uppskattad mat, roliga samtal kring borden och ganska mycket just det jag ville - någon slags känsla av "Italiensk familjemiddag". Alla var med, från "småungarna" som numer är runt två-tre till folk i deras mor- och far-föräldrageneration. Och - i något fall - någon ifrån deras föräldrageneration. Klart mysigt.

Till dessert hade jag ju gjort min vita chokladmousse. Jag hade lagt vitvins (ja - matlagningsvin, alltså, det var ju på frälsis!) kokta bär (blåbär, hallon, lingon och björnbär) i botten. Laggt ett fluffigt lager mousse ovanpå och sedan dekorerat med finhackad mandel och vaniljsocker. Kallade det hela för "snöftäcke", men kom inte på vad det heter på italenska. Antar att det blir något med "di neve", men kan för lite Italienska.

Fick nästan inga svar på min senaste läsarfråga (vet inte om det är för att läsarna inte läser, eller för att de tycker att känns obehagligt att tänka på om de skulle dö i morgon...) så jag har kommit på en något mer "aggresiv" approach. Jag tänker helt enkelt intervjua några av de mer frekventa läsarna på den här bloggen och publicera deras intervjuer här... Förhoppningsvis kan ju i så fall de blogga på sina egna bloggar om det också, och generera mer trafik, inte bara till sig utan även hit... Och DÅ kanske någon kommenterar något här... :-)

Idag blir det nog French Toast till lunch, jag måste göra mig av med mitt franskbröd...

Inga kommentarer: