onsdag, januari 24, 2007

Korvmojen

Måste bara säga en grej - korvmojen på slussen äger! Alltså, jag undrar om det finns någon bättre?

Eller så flirtar tjejen där med mig varje gång jag går dit.

För allvarligt - hon är löjligt trevlig. Och varje gång jag kommer så snackar hon ett tag och så och ganska ofta blir det något "extra" för att man är "stammis". Idag åt jag en kycklingburgare där. "Den tar en -8 minuter"... Ok. Inga problem. Jag har inte bråttom någonstans.

När jag får grejerna (f.ö. PRECIS som jag vill ha dem, med rostad lök, isbergssallad CURRY-dressing, ingen senap, ingen ketchup, men med en citronskiva och en fefferoni) så bara: "Jo, men om du vill ha käket färdigt nästa gång du kommer, så här är mitt nummer... Det är några busschaffisar och så som ringer och förbeeställer och så, så jag kan ju fixa åt dig också... Ring bara typ tio minuter innan du kommer, så är det varmt när du kommer..."

Givetvis fick hon de där 4 kronorna i växel, i dricks.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, låter som värsta grejen! Var exakt ligger stället?

FamiljenFriluft sa...

Mellan Pressbyrån och biljetthallen på buss-plan. Typ mittemot saltsjöbanan. De är alltid bra där, men gäst är det när hon den svarthåriga, korthåriga tjejer som har någon slags polotröja jobbar. (Varför vet man inte vad ens korvkioskpersonal heter, förresten? Jag måste nog fråga henne nästa gång - undrar bara hur jag skall greja det...?)