onsdag, juli 23, 2008

Semestertid...

Har nu - igen - ett par veckors semester från köket och har då tid att både läsa lite bloggar, liksom gammalmediala, väldigt analoga papperskvällstidningsartiklar. Nu är inte jag tjej, men jag vägrar att tro att tjejer är genetiskt defekta på något sätt som skulle göra dem mindre lämpade som skribenter, bara för att det skulle ske digitalt? Är jag helt ute och hojar nu?

Anna T - en av de bloggar jag oftast läser - har skrivit en bra post om den här artikeln. Och hon är tjej. Och verkar inte mer stressad än vanligt.

Och - som bloggande man - bör jag vara orolig för min hälsa, nu? Fastän jag är kille? Jag förstår inte? Gör Y-kromosomen mig mer stresstålig? Eller bättre på att låta bli att blogga på semestern? Snälla, ni tjejer som läser den här bloggen - och speciellt om ni skriver själva - förklara det här för mig, som bevisligen är en del av det oppressiva patriarkatet och därför inget begriper, för jag HAJAR verkligen inte vad det är för fel på Malin Wollin? Utom att hon skulle vara tjej som bloggar, dåra?

--

EDIT: Hahaha! Och knappt hann jag trycka på sänd-knappen förrän jag i min bloggläsare hittade ett ett blogginlägg från eminenta Emma på Opassande om att det inte alls är tjejer som är mest stressade, utan killar. Och att det inte alls är fler tjejer som bloggar, utan killar. Och... Att... Jag... Är... Gammal... Ja - läs själva, i SvD.

Inga kommentarer: