måndag, juli 28, 2008

Tips i Linköping.



Är man det minsta intresserad av glass skall man köpa sig en på "Bosses Glassbar" i hörnet Platensgatan/Ågatan (ett kvarter från stora torget, ett kvarter från "gula huset", ett kvarter från domkyrkan).

De gör fantastiskt god glass, på endast naturliga råvaror (grädde och ägg för glassarna, fruktjuice och äggvita för sorbeterna) Det blir inte mycket bättre än så. Faktiskt.

Dottern åt - med god aptit - och hela ansiktet. Är inte det här njutning vet jag inte vad som är det. Glass ända upp på kepsen!

7 kommentarer:

Angelica sa...

Bosses är ett riktigt, riktigt bra ställe. Enda jag saknar från tiden jag bodde i Östergötland. :)

Anonym sa...

Kan bara hålla med, bosses glass är riktigt god. En annan glass som är värd att prova om man är i helsingborg är helsingborgs glassfabriks glass som också är riktigt god. (http://www.glassfabriken.se/)

Emanuel Karlsten sa...

Vilken fantastiskt fin bild på dottern!
(och vad helt otroligt att de ovan väljer att kommentera bosses glassbod utan att nämna din bild (och dotter)!!)
Du borde skicka in den till sommartävling!

Lisa sa...

åh, din bild skulle vinna vilken min-bästa-sommarbilds-tävling som helst!

FamiljenFriluft sa...

Angelica: Ja, den är klart värd att längta till...

Mario: Har inte testat Helsingborgs ännu, men jag får väl göra det nästa gång jag är i helsingborg och träffar matfolk. :-)

Emanuel Karlsten: Tack, det var väldigt snällt sagt.

Lisa: Tack, tack.

Anonym sa...

Bosses är superbra!

Vad gillade ni östergötland och vart var ni? Kolmården?

FamiljenFriluft sa...

Jag gillade - som alltid - östergötland. Vi var i Norrköping, i Linköping, i Åby och i kolmården. Framförallt för att träffa släkt, vänner och bekanta. Och för att barnen skulle få se lite djur.