lördag, juli 19, 2008

Uppdatering: tävlingen...


Har - av världens bästa Lisa - fått lite fina prisböcker att ge bort i smörgåstävlingen:

Hennes fina "Krydda!", den fantastiskt vackra och roliga "Ditt nya skafferi", samt en bok om "Yasuragi på Svenska". Jag har ännu inte kommit på hur jag skall göra med priserna (jag har aldrig behövt tänka sådana här tankar förr, då jag aldrig brukar ha mer än något enstaka pris i potten), men fortsätt gärna att komma med förslag på bra mackor så kan hända att just DU vinner någon av de här vackra böckerna!

--

Tävlingsbidragen hittills, dåra:

Lisas egen macka med renstek
Mackans "nästan bookmakertoast"
Rutans märgtoast
Annas mangocurrysmörgås
Pyttans SMÖRgås
Jessikas leverpastejsmörgås med heminlagd dragongurka
Karlavagnens västerbottenostmacka
Rebeccas getost/kalkonsmörgås på Lux-bröd
Cayakcarins kajakknäcke med ägg och potatis
Landonius smör/kvarg/kesoröra på rågbröd

Keep 'em coming!

2 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Pa amb tomaquet: Rostat bröd, gärna av lite lantbröd-stil. Tjock skiva. Gnid en väl mogen tomat över det varma brödet, vitlök (om man vill) och olja och salt efter smak på det.

Ljuvligt.

Anna sa...

Jag äter världens bästa macka i just detta ögonblick.
Nybakat bröd (spelar ingen större roll vilken sort det är, bara det är nybakat, just idag råkar det vara havregryn, vetekli och hasselnötter i), låt svalna någon minut, skär en skiva och bred på smör som smälter eftersom brödet fortfarande är varmt.
Bröd blir inte bättre än så.