måndag, april 07, 2008

Det senaste året

Det har hänt en del det senaste året. Bara här på bloggen (och som ändå är en ganska liten del av mitt liv, rent generellt)har det hänt en del riktigt balla grejer. Jag glömmer säkert något, men under det senaste året minns jag bl.a:

De olika tävlingarna. Jag tror att jag aldrig har så många läsare som just när jag har tävlingar. Läsare är kul, och några har sedan dessutom stannat kvar på bloggen. Under året har jag haft tre (eller faktiskt fyra, men en räknas inte för jag fick inga bidrag) tävlingar där fina priser delats ut.

Jag har också fått göra web-TV både här på bloggen (Jespers kök) och sedan på aftonbladet.se - Sveriges största mediasajt, tillsammans med Mat-Tina. Det har varit jätteskoj. Och fullkomligt surrealistiskt. Jag har njutit av varje sekund man jobbat framför kameran, men sedan tyckt att det varit pinsamt att själv kolla på resultatet, även om jag förstår att många har gillat det.

För de som undrar kan jag säga att jag inte har något mer webb-TV-projekt på gång just nu, men kanske kommer att återkomma med nya "Jespers kök" eller så i framtiden om efterfrågan blir tillräckligt stor. KillenTidigareKändSomMediaKristofer har en del material kvar från inspelningarna förra våren som kanske kan användas i framtiden.

Jo - så har jag ju skrivit en liten bok också!Den är varesig snygg eller speciellt innovativ, men den är min. Och köper man den får man en hel del bok för pengarna! Så det så!

Jag har bytt jobb ett par gånger. För ett år sedan jobbade jag på utbildningsföretaget ADOY, som bl.a. utlånad lärare till SIIS och deras ICM-program. Jag bytte jobb av en mängd orsaker, men en var att jag ville ut i köket igen, och så kom det sig att jag hamnade på förskola - först på Grantomta och så småningom - när jag förstått att det var förskolekök jag ville jobba i - min nuvarande arbetsplats, på Ekbackens förskola.

Jag har blivit omskriven i andra bloggar, i tidningar och tidskrifter några gånger under det senaste året. Det har varit jättekul och har i sin tur renderat inbjudningar till smaktestning av vatten och nu senast av glass. Helt fantastiskt roligt.

Det var förresten det som satte igång mina tankar inför det här inlägget - att jag fått glass. För vem hade trott det för ett år sedan? Det har hänt så oerhört mycket och ibland känns det som om det bara rullar på och det är lätt att bli fartblind i svängarna. Då är det lätt att glöömma att det faktiskt är en gåva. Något man fått.

Nämligen Er. Läsarna. Bloggen har växt från några tiotal läsare förra våren, till ett par hundra idag, dagligen återkommande läsare. Flera kollar in bloggen flera gånger om dagen, men oavsett hur man räknar är ni bokstavligen hundratals som läser här. All den här framgången, under det senaste året, hade varit omöjlig utan Er, så vad jag kanske egentligen vill säga i den här rätt långa postningen är - i ett ord:

TACK

6 kommentarer:

Anonym sa...

... men det är väl inte ett "tack" som i "tack och adjö", hoppas jag?! Vi säger också tack, alltid trevligt att läsa dina inlägg och få lite bra tips!

Rebecca sa...

Det är dig vi ska tacka, det är du som skriver. Så: Tack!

Jessica sa...

Jag tänkte samma sak som Louise eftersom det går en liten sluta epidemi just nu, näe, nu tänker han sluta också! Det ska väl vara själva fan också!!! ;)
Hursomhelst. jag hoppas att så inte är fallet och nöjet är i högsta grad ömsesidigt.

FamiljenFriluft sa...

Louise: Nej, så lätt blir ni inte av med mig, inte! :-)

Rebecca: Tack för de fina orden.

Jessika: Som sagt - jag lär inte sluta skriva här på länge än. Och tack för berömmet.

Anonym sa...

Det är vi läsare som ska tacka dig!
Otroligt engagerad, generös och givande blogg med mycket tips.

FamiljenFriluft sa...

Tack Lisa för de snälla orden. De värmer ett gammalt fruset matskribentwannabe-hjärta!

(Och din blogg är inte så dum, den heller! :-) )