tisdag, april 15, 2008

Segt idag

Är lite seg idag. Igår var en lång dag på jobbet. Vi hade möte hela kvällen och jag var inte hemma förrän vid 20-rycket. Då var jag också hungrig som en varg. Jag hade inte ätit något lagat sedan lunchen, vid 11-rycket. Klämde i mig ett par smörgåsar med keso och några bananer, sedan, precis vid 16-rycket, då mötet skulle börja, men när jag kom hem kurrade magen rätt rejält.

Mamma hade varit hemma hos oss som barnvakt till dottern (Ja, även pappa - tror jag) och lagat en god kyckling med någon slags baconröra som var jättegod. Till detta hade hon gjort blomkålsmos. Mums.

Nåväl, efter lite trixande med den nya datorn (som Sushi-Lars så snällt hjälpt till att både vaska fram och sedan installera) var datorn way past my bedtime. Har sovit rätt bra när jag väl somnande, men känner mig som en klubbad gnu idag.

Idag kommer dessutom (kanske rätt) varor från Menigo och eftersom jag in i min märg VET att det inte blir rätt den här veckan heller (nej, det är inte en föraning - det är ett historiskt faktum!) är jag inte jättemotiverad idag.

Solen skiner, emellertid. Vårkänslorna börjar gro där inne i det själsliga mörkret och efter en kopp kaffe med tyskt vaniljsmakande socker känns det som om dagen ändå kan bli rätt ok.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vid sådana tillfällen påminner jag mig om en historia:
Optimisten och Pessimisten träffas, och Pessimisten beklagar sig att värre än så kan aldrig bli! Varpå Optimisten utbrister: jodå!!
Ha en förträfflig dag!

Joche sa...

Första kommentaren från mig så det är väl på sin plats att jag tackar för dina fina inlägg och gulligullan o allt det där. (Jag läser din blogg det räcker väl som beröm? :-)

En sak jag funderat på är om Menigo har monopol eller varför fortsätter du beställa varor genom dom? Dags för lite konsumentkraft kanske?

FamiljenFriluft sa...

Landonius: Tack så hjärtligt och tack detsamma! Och tack för den roliga historien, den höll mig på gott humör ett tag! :-)

Joche: Jag är ju anställd av staden och då är alla leverantörer förhnaldade centralt. JJag får - i princip - inte använda mig av andra leverantörer.