måndag, mars 10, 2008

Påminn mig ifall jag glömmer det...

Måndag.
Prinskorv med stuvad potatis på menyn.
Potatis som förslagsvis skall A) skalas och B) tärnas innan man äter den. Det går åt sisådär 16-18 kilo. Och jag har ingen skalmaskin på jobbet.

Måndag är också dagen då vi har "husmöte" på jobbet. Det möte där jag bl.a. drar veckans matsedel (och nästa) vi snackar om hur det funkar kring maten osv.

Måndag är också den dag jag får furkt och görnt. Av en firma som idag hade sin ordinarie chaufför sjuk, så en annan fick hoppa in. En som aldrig kört åt oss förut och därför inte kunde vägen.

Det kanske känns onödigt att säga. Ni hajar problematiken. Men ändå: Om jag någonsin igen får den idiotiska idén att servera stuvad potatis (som tar rätt mycket tid att skala - för hand - och sedan tärna - för hand) på en måndag (då man alltså INTE har tid).så påminn mig gärna om det tvivelaktiga i den idén (gärna med ett njurslag och valfritt invektiv på temat 'dum i huvudet').

Tack på förhand.



(Jodå - alla fick lunch, vid slaget tio över elva. Köket såg ut som en krigsskådeplats).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Furkt och görnt är något jag aldrig har ätit. Är det gott? Passar det till stuvad potatis?

Anonym sa...

Tycker frun är lite taskig.....
Gör potatismos i stället för stuvad potatis så går det fortare och blir lika bra!

FamiljenFriluft sa...

Frun: Tack för ditt stöd...