onsdag, mars 26, 2008

En helt vanlig dag...

Tjaba, gänget. Jag vet att jag inte skrev igår, och den största anledningen är faktiskt att jag inte hade något speciellt att skriva om. Det var tisdag - så det var soppdag på jobbet, eftersom jag (ibland) får mina (beställda) varor från menigo då (Jodå - dem kan man lita på - igår kom de med en platta cornflakes jag inte har beställt, missade kaprisen, hade skickat andra köttbullar än de jag beställt och levererade för lite och fel sorts mjölk. Och det här är deras bästa vecka hittills på två månader.)

Nåväl. Serverade Thai-kycklingsoppa och det gick hem. Det är nog faktiskt den soppa som barnen äter mest av.

Det var ju våffeldag också, så här hemma lagade Fru Värn (Jodå!) och dottern inte mindre än två sorters våfflor. Först potatisvåfflor, som serverades med lingon och bacon, och till efterrätt traditionella frasvåfflor, som serverades med vaniljglass. Gott.

I övrigt var dagen... .. . vanlig. Inget speciellt hände, egentligen.

Idag skkall jag göra viltskavsgryta på jobbet, så då kanske något spännande händer. Vi får se...

Inga kommentarer: