fredag, mars 07, 2008

En doft av timjan...

sprider sig i mitt kök. Den lilla krukan - som jag tillfälligtvis har fått för mig att kalla Ellen - står i ett hörn och doftar fräscht. En doft som minner om forna stordåd vid ärtsoppor och kycklingraguer, men som också lovar mat på nya kulinariska höjder i framtiden.

Givetvis fick jag en ny timjan av CayakCarin när jag träffade henne tidigare idag, för att fika lite efter jobbet. CayakCarin har gjort ett inhopp i ett kök en vecka och eftersom hon är snabbare än tempot i köket har hon haft tid att göra lite annat. Som att läsa min blogg.

Så - jag fick en liten blomma, när vi skulle dricka kaffe. Tack, Carin.

Ellen och jag har ju precis inlett vårt (förhoppningsvis långa och kärleksfulla) förhållande och hon står mest lite avvaktande i ett hörn och mysdoftar. Hon kommer emellertid säkert att få ta mer plats snart, på min kallskänksbänk på jobbet, där jag sett ut det allra finaste, soligaste mest trivsamma hörnet på bänken och där mentalt inrett hennes sovplats.

Nu skall jag gå och vattna henne, presentera mig ordentligt och berätta för henne hur jag vill ha saker och ting, så att vårt förhållande kan fortsätta att bygga på ömsesidig respekt.

Och börjar hon trilskas blir det ärtsoppan!

Inga kommentarer: