måndag, mars 17, 2008

Jag måste medge att jag är väldigt nyfiken...

Jo, jag vet. Jag skriver lite då och då om Linda Skugge och hennes matskrivande. Hon verkar ju ha ett gediget intresse av mat, även om kunnandet och inspirationen ibland verkar tryta. Å andra sidan - nämn den småbarnsförälder som inte börjar snegla lystet efter scans färdigköttbullar när alla är hungriga, trilskiga och bollibompa snart skall börja på TV:n...

Så - jag försöker följa Lindas matskrivande, vilket inte är helt enkelt, för det börjar sprida ut sig. Hittade t.ex. idag en liten matblogg som hon tydligen har "vid sidan om" den annars mer etablerade bloggen på Amelia.

Dessutom är jag SJUKT spänd på "hennes" kokbok (där recepten verkar vara skrivna av Tobias Holmberg). Omslaget är ju kanonfint!


(Bilden är förresten från det här inlägget.)

Det här är nog den mest - om inte efterlängtade - så i alla fall intressanta "kokboksdebuten" på länge. Inte minst för att jag vill se om hur hon skriver om mat till/för barn. Dessutom tycker jag att det är intressant att skriva en bok för folk med "noll inspiration i köket". Böcker som redan på omslaget vill vara "inspirerande" har en del att leva upp till. Och så till sist - men kanske inte minst - är jag intresserad av om detta faktiskt blir en "bibel", som det står på omslaget. Något at tkomma tillbaka till och hämta nya uppslag, ny inspiration och nytt visdom i.

Det vore kul. Och det vore spännande.

Däremot reagerar jag lite på att boken inte ges ut på Lindas eget Vulkan, där den definitivt kunde ha tagit upp konkurrensen med vissa andra kokböcker.

Inga kommentarer: