måndag, juni 25, 2007

Ragazze-Elin orsakar folkstorm.

... Eller nästan.

Eller i alla fall ett ibland något högljutt samtal mellan oss matnördar i bekantskapskretsen.Och i och med detta har den nu (ö)-kända(?) glasstävlingen drabbats av sin första "bloggskandal".

"Äntligen!" hör jag folk ropa.

Vad har hänt då?

Jo - det hela började med att Elin skrev i sin kommentar med tävlingsbidrag, att hon bjöd på "sorbet".

Jag använde sedan (tydligen slarvigt) samma term när jag refererade till hennes bidrag i gårdagens post. Idag blir jag mejlad av en f.d. kollega och ringer upp för att försöka reda ut vad det - uppenbarligen MYCKET arga mailet egentligen handlar om:

"Hej det är [kallskänkan]. Vad menar du med sorbet? Du är ju helt pantad ju! Det är ju saft-is!"
(Jag) - "Jamen, hon skrev ju själv sorbet..."
(Hon - mycket argt): Försök inte slingra dig. Det är så typiskt dig att försöka få grejerna att verka så himla mycket mer fancy än vad de är... Rätta inlägget!"
(Jag) - "Men... Jag kan ju inte gå in och ändra i hennes kommentar?! Hon skrev ju sorbet.."
(Hon - ettrigt): "Jamen, då får du väl skriva något i din blogg om att det är fel..."

Inombords skrattar jag.

Snackar med en av killarna på Grantomta, som skrattar gott åt händelsen. Att folk orkar.

Så - för sakens skull.

(Jag vet att jag kommer bli uppringd igen och skälld på, men hey...)

"Sorbet" kallas fruset smaksatt vatten när det i konsistensen liknar något som Izabella Scorupco skulle kunna snava runt på i filmen "Vertical Limit" (d.v.s. snö).

"Safti-is" kallas fruset smaksatt vatten när det i konsistensen liknar något som Bruce Willis skulle kunna använda som stickvapen i en fight med elaka kommandosoldater i "Die Hard 2" (d.v.s. is)

Oavsett vilket har Elin lämnat in ett bidrag och det är godkänt.
Trots allt. :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ta're isigt vettja... Polarna får coola ner sig liiiite...

Anne sa...

Äsch, hon skrev väl fusk-sorbet? :) Jag har faktiskt bloggat om en alldeles riktig sorbet idag - päronsorbet - men det är inte ett bidrag till tävlingen.. det kommer senare. Antagligen mycket senare. Du har lite för lång deadline tycker jag. :)

FamiljenFriluft sa...

Karlavagnen: Jepps.

Anne: Jo, jag sååg det. Det verkade smaskigt. Väntar som sagt med spänning på ett bidrag. Vad det gäller deadline fick jag så många mail sist om att deadlinen då var så kort, så nu gjorde jag såhär... Vi får se hur det yttrar sig i tävlingsdeltagandet.