lördag, juni 02, 2007

Gudomliga ingripanden på jobbet.

Jag tror att någon där uppe gillar mig.

Den här veckan på jobbet kan jag räkna ihop åtminstone två underverk av nästan bibliska propotioner i vardagen i köket:

1) Helandeundret av radioapparaten., ÄNTLIGEN gick det att ratta in rockklassiker, så att jag faktiskt klarar av en hel dag utan hjärblödning av Tommy Nilsson. Att gamla ärkekult -Ian Haugland är med och snackar rock på morgonen gör det inte sämre. Känner mig som en som haft spetälska och fått gå runt och ropa "oren" efter att ha genomlidit veckorna med "svenska klassiker"...

2) Brödundret vid morgonfrukten i fredags - 12 apelsiner till 60 barn och sisådär 14 vuxna? Herren förser, vilket också skulle kunna förklaras med en väl fungerande "black ops"-avdelning jag driver från köket: Carina stal helt enkelt fritids frukt!

Tyvärr kunde itne ens Gud fixa "uppståndelse av vaniljglassen" som någon glömt framme över helten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart Han kunde. Det är du som har dålig tro... ;)

Hoppas att allt är bra med dig! Kul att träffas förra helgen, även om det inte blev hur mycket tid som helst att sitta och uggla.

FamiljenFriluft sa...

Ja, det var trevligt att få träffa Er.

Ha det bra.