onsdag, april 18, 2007

Kort livstecken

Så fort jag inte skriver i bloggen på någon dag får jag mail som fråga "hur mår du, egentligen? Du har inte skrivit på din blogg...." Jotack. Jag mår bra.

Ett kort litet livstecken, såhär, dåra:

Läser just nu mycket på bloggarna Matälskaren och - föga överraskande Ragazze. Om du mot förmodan INTE läser dem, men läser Krubb - läs dessa fantastiska bloggar! De är bara SÅ bra!

Fick en kommentar i min blogg igår från en Linnea som skriver uppsats i skolan om hur det är att vara kock. Kul. Svarade efter bästa förmåga på hennes frågor och väntar nu med spänning på vad hon skall skriva.

Märker att Mackan får en massa uppmärksamhet i debatten kring Scandic. Hans och Tro och tänks kampanj med "humanistpaketen" är igång. En kul reaktion på ett ganska löjligt problem.

Har försökt att skriva texter till några av de stora mattidningarna och skickat iväg. Vi får se om något blir publicerat. Det vore kul att kunna kalla sig "matskribent" när man blir stor! :-)

Det fortsätter att trilla in bidrag i ansjovistävlingen. Det är kul!

Snackade med Killen tidigare känd som MediaKristofer, eller vad det kallas när man använder sådant där "prata över nätet"-program. Jag hoppas att han snart kan börja mecka med vårt fina webb-TV-program. En känd matskribent håller på och skriver en artikel om "mat på nätet" och tyckte att det var kul med webb-TV-grejen... Så jag hoppas att vi snart kan ha något att visa upp...

Snackade med Omie idag om giget på Comedyzone. Det känns kul. Nu börjar det bli på riktigt, på något sätt...

Nu skall jag fixa lite mer med papper här, innan jag byter jobb...

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vad snällt att du tog dig tid att svara Linnea, det var jag som "bussade" henne på dig. Vi är ju inga kockar så det var lite svårt för oss att svara. :-)

Och som vanligt - vi tackar ödmjukast för berömmet!