söndag, april 22, 2007

Dags att pusta ut...

... Sågick så tävlingstiden ut för denna gång. Folk från när och fjärran deltog, tävlingen uppmärksammades i kända bloggar och vi kan alla utpustandes titulera oss "deltagare i 2007 års anjovisrecepttävling".Kul.

Nu börjar - för mig - den inte helt oangenäma uppgiften att faktiskt provlaga alla recept och se vilket jag tycker är bäst. Vinnaren kommer att meddelas någon gång under veckan, men eftersom det kommit över 20 (!) bidrag har jag idag, såhär, morgonen efter kvällen före, inte ännu hunnit igenom alla recept. Ha tålamod...

För att göra nå+gon slags rekpitulation av vilka bidrag som komit in, dåra:

Bloggade bidrag:

Rutans anjovisbullar (och den sedan tidigare kommenterade kalvhjärnan!) Rutan var först med att lämna in ett godkänt recept! Grattis Rutan!
Kinnas oxrullader
Lagers tabberasfriterade anjovis
Xilonens två olika recept
Gittos 'Bolognese Svedese'. Gitto skall ha fett med kredd för den här rätt roliga rätten. Den har tidigare varit med i matälskarens bolognesetävling (där den inte vann) - kanske är det dags nu?
Lata Mammans kålpudding
Southerns "fisk på sifk"-recept som efter lite "coachande" från mig också blev godkänt...
Lumummas råstekta potatiskakor med ansjovis och rosmarin
Marios Ansjovissemla som förtjänar någon slags pris för att lyckas lämna in något som låter jätteäckligt och som vid en närmare titt verkar kalassmarrigt!
Deinins pasta med ansjovis och lök

Edit: Visst glömde jag första gången Ragazze-tjejernas goda Jansson med rotfrukter. Sorry... Och tack ni som påminde mig...

Andra bloggare som deltagit, men inte lämnat bidrag på sina bloggar:

Annes recept på Slottsstek.
Mackans Janssons Frestelse

Dessutom har några - som faktiskt inte skriver bloggar (men som kanske borde göra det) lämnat in (som kommentarer till originalinlägget, som kommentar till "fel" inlägg eller som e-post.):

Ingvors 3(!) olka recept
Den gamla kaptenens två olika recept


Riktigt bra jobbat allihop! Vi hörs igen i ämnet "må fisk i god mat" om några dagar....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas att du testar kalvhjärnan också, berätta sen hur det smakar!

FamiljenFriluft sa...

Vi kan säga såhär: Jag skriver till och berättar när jag lagat kalvhjärna. :-)