fredag, februari 09, 2007

Bourdain+Bad+BloggBuzz=Balsam

Jag är helt slut.

Jag har jobbat i princip non-stop idag, i tolv timmar. Jag har inte ens hunnit äta lunch.

Kom hem och slängde i mig ett ägg och ett glas ProViva "hallondryck" (vilket var oväntat gott) och lade mig sedan i badet tillsammans med Anthony Bourdain. Eller - för att få det något mindre homoerotiskt - Bourdains senaste bok (som jag hittat på pocket) - "The nasty bits". Läste ett par kapitel innan jag - återigen - insåg att Bourdain är - och kommer att förbli för ett tag framåt - min favoritförfattare.

Jag läste först - som alla andra - "Kitchen Confidential" (som lustigt nog är det enda jag sett av honom översatt till Svenska). Fick en uppenbarelse och har sedan köpt den i både Engelsk och Svensk upplaga själv, gett bort den till nästan lika många som jag gett bort Biblar till - ja, det är några stycken, och rekommenderat den till ALLA jag känner i branchen.

Framförallt gillar jag ärligheten. Det är inget förskönande. Snarare tvärtom, genom att dra yrkeshedern i smutsen lyckas han få kockvärlden att framstå som någon slags hjältesaga. Jag älskar det.

Kollade sedan in några bloggar jag regelbundet läser och även de senaste analytics-siffrorna från min egen och kom fram till att jag igår hade träffrekord. Med ungefär 70 träffar mer än normalt.

DET är balsam för själen, såhär en fredagkväll när man är så trött att man inte vet var man skall ta vägen.

1 kommentar:

Emanuel Karlsten sa...

Grattis! Det är alltid härligt med hög stats!