tisdag, januari 04, 2005

There's a light at the end of the tunnel...

Var på kurön över nyår. Det var skönt. Lagade lite mat, men tog det mest lugnt. Det är skönt där ute, för det är verkligen LUGNT. Man behöver inte stressa. Och så med naturen precis på stugknuten och utan att mobilen funkar är det verkligen skönt. Det är som en liten fläck vildmark, fastän det ligger i mälaren.

Gjorde brunch åt typ 10 pers igår. Äggröra, stekt potatis, korv, bacon och "italienska köttbullar", i det här fallet köttbullar av älgfärs, som jag kokte in i tomatsås. Enkelt och mättande.

Idag har så varit första måndagen på länge, då jag inte gått till någon slags jobb. Kändes lite deppigt, men det har ändå varit skönt att gå och skrota lite här hemma. Gjorde makaronipudding till lunch. Den blev helt ok. Det var extrapris på utskuren biff på Konsum, så jag köpte ett kilo och har förberett ett par fina biffar till kvällen.

När jag stod och sauterade löken jag skulle ha med i makaronipuddingen ringde det på telefonen. Ett av de jobb jag sökt. Kul. Jag skall dit på intervju i morgon. Hoppas, hoppas, hoppas, hoppas, hoppas.

Det känns i alla fall som lite ljus i slutet av tunneln, nu.

1 kommentar:

Anne sa...

Halloj - titta, det blev ju en blog! Kul! :) Kul att höra av dig också. Hoppas jobbsökandet går bra. Kan tänka mig att Jensens inte var roligast i hela världen. Är det kock-jobb, eller datajobb du sökt nu? Du kanske helt lagt datandet på hyllan?

Måste påpeka min pet-peeve. Professionell. Ingen annan stavning. Snälla. :)