måndag, januari 10, 2005

Första dagen av resten av mitt liv...

Ja, vad säger man, såhär efter första dagen på nya jobbet? Bra... Det har kännts jättebra. Dels har jag hunnit med att fixa den mat jag skulle. Dels har jag hunnit med att tänka lite framåt (på bl.a. menyförslag och sådär), hunnit med att fixa lite förberedelser för i morgon och dessutom sköta en del disk (vår diskmaskin har varit trasig idag, så vi har fått handdiska allt) och hunnit med att ha mina raster som jag skall och sådär... DET är inte helt vanligt, så jag känner att det varit en lysande första dag.

I morgon skall vi beställa jobbkläder och skriva någon slags riktigt schema och sådär.

Jag är jättenöjd, såhär långt.

Jahaja, vad har man lagat för mat dåra? Igår gjorde jag tempura på lax, som det varit extrapris på konsum på. Det var helt ok. Fritarade en hel del grönsaker också. Det var kul och blev bra.
Idag har jag, på jobbet, gjort den gamla svenska husmans-klassikern "korv med pepparrotssås", något som jag själv inte ätit sedan jag gjorde lumpen. Det blev bra. Det var jättegott. Fixade en salladsbuffé också. Klart schysst. Kul att göra dressingar och så och kallskänken kan jag ju sköta i sömnen, efter tiden på Jensens.

I morgon skall jag bl.a. spika ihop lutfisk.

Nu skall jag spela backgamon.

Inga kommentarer: