torsdag, oktober 29, 2009

Metro om bloggar

Den här artikeln finns i Metro idag. Så - vilken bloggtyp är du? Och vilken bloggtyp är jag?

Själv tycker jag att artikeln är lite lustig, eftersom den inte har med stora bloggkategorier som "teknikbloggar" eller "matbloggar" medan den har t.ex. "kändisbloggar", vilket givetvis borde vara en mindre kategori - färre av oss är ju så kända att vi kan kallas "kändisar"? Dessutom känns en del formuleringar lite... olyckliga. Man undrar hur skribenten själv läser bloggar - och om hon bloggar själv? Och i så fall - virken typ av bloggare HON är?

3 kommentarer:

Mackan sa...

Du är ju lätt en modebloggare!

Eller....

Kändisblogg, kanske?

KARLAVAGNEN sa...

Jag bloggar för att min familj och vänner ska ha lite koll på vad jag gör. Sedan har den spridit sig till en liten klick och det är så jag vill ha det. Dagboksbloggare då kanske.
Kändis knappast Har noll koll!

FamiljenFriluft sa...

Mackan: Ja, eller hur? :-) Och jag undrar vad din zombieblogg blir då?

Karlavagnen: Mmm. Dagboksbloggare fanns inte heller med på listan, även om den kategorien säkert är mångdubbelt större än t.ex. kändisbloggar. :-)