torsdag, juni 18, 2009

Från en av mina stamgäster...

Att arbeta på förskola är att ha - i mitt fall - 200 stamgäster. 200 personer som varje dag äter min mat. Det är ett fantastiskt jobb, där man får en väldigt nära kontakt med gästen och jag älskar det!

Nu är det sommarlovstider och barnen försvinner en efter en på semester. Några slutar på förskolan för att börja i förskoleklass. Andra kommer tillbaka i höst.

Här är en av de fina presenter lilla jag fick av en av stamgästerna: "En racerbil. Med TV-antenner på, så man kan titta på TV i bilen - och så går den på gräset. Det är en miljöbil".

Fantastiskt.

Och kolla in - han har skrivit själv! Både sitt eget namn och mitt. "Jespär".

Tack - alla underbara barn, för den här terminen. Och tack för alla fina presenter! Och tack för alla fina, goda, roliga och trevliga stunder tillsammans - på luncher, matråd, mellanmål, fester mm. Och välkomna - när som helst - i mitt kök!

2 kommentarer:

A home far away sa...

Vad kul att du fick lite uppskattning!!


Ha en fin midsommarhelg
Kram Gunilla i Singapore

FamiljenFriluft sa...

Mmm. Verkligen.