fredag, oktober 17, 2008

Smörrebröd på Jacobs - kanske det bästa just nu!

Jag skriver ibland "bäst just nu" om olika grejer, men i Stockholm - just nu - finns det FÅ grejer som är så intressanta som "smörrebröd" - ni vet - de där små "Danska tapas" man kan få tag på på nästan varje "kro" i Danmark. Och är man det minsta intresserad av genuint skandinaviska smaker i miniatyrformat bara MÅSTE man gå på Jacobs på centralstationen. (Ja, jag vet att de har en låda på Artillerigatan också, men JAG - och i sällskap av "Den gamle kaptenen" har bara varit på Centralen).

Med tre valfria smörrebröd (och det finns många godbitar att välja bland!) för 85 spänn känns hela upplevelsen VÄLDIGT prisvärd! Eller vad tycker DU, när du läser att det bl.a. finns gubbröra (bara den är värd nästan 85 spänn själv, för den är så bra!), oxbringa med cidersenapscreme, rödbeta med chevre och pinjenötter, rökt renstek med västerbottencreme och rårörda lingon eller räkor, ägg och svart kaviar?

Så - för att vara tydlig - gå DIT och handla SMÖRREBRÖD! Basta!

5 kommentarer:

Jessica sa...

Um, och det var du ju tvungen att skriva om! särskilt oxbringan och det på smörrebröd när man nu inte bor i Stockholm... tack tack... ;)

Emanuel Karlsten sa...

Jag är ledsen. Du har helt enkelt fel. Smörrebrödet är inte gott på centralstationen. Jag har råkat äta där. Inte igen.

FamiljenFriluft sa...

Jessika: Jepp! Sådan är jag! :-)

Emanuel Karlsten: Jag vet inte vilka du har ätit, men de jag åt idag var RIKTIGT bra. Gubbröran kvalar in på "nästan lika bra som min egen" och det är LÖJLIGT bra. :-)

Men jag antar att jag inte skall gå ut med dig och äta middag på ett tag, dåra? :-)

Jessica sa...

Konstigt att det är svårt att få tag på oxbringa förresten. Jag har inte sprungit på den bara sådär och jag gillar ju kött som ska kokas tills det trillar sönder. Ska nog gå tillbaka till köttaffären och fråga. De har nog.

FamiljenFriluft sa...

Det lär de. Eller om du har en saluhall eller slaktare, eller manuell köttdisk i en livsmedelsaffär...