fredag, maj 30, 2008

Ekologisk mjölk


Läser i SvD att ekologisk mjölk skall vara nyttigare än "vanlig" mjölk, eller "vanlig" förresten: I mitt hem är det numer vanligare med ekologiska råvaror - rent generellt - än med icke-ekologiska. Dels för att det börjar bli bliigt nog (den här ekotrenden har ju gjort att "ekologiskt" inte behöver betyda "dyrt") och dels för att kvaliteten ofta är bättre.

Och så sover man ju godare.

På jobbet köper jag - sedan länge - just ekologisk mjölk. Jag har ett mål att ligga runt 50% av inköpen (i pengar räknat) på "ekologi och rättvisemärkt". Det är rätt mycket tuffare än stadsdelsnämndes rekommendation, men jag tycker - som sagt - att det här med ekologi känns rätt viktigt.

Så - snart är det väl "ekologiskt" som är "det vanliga". Inte bara för mig och de som är lika vrickade som jag, utan för alla kök i offentlig barnomsorg?

--

Läste förresten tidigare idag det här inlägget på Lisas blogg. Läs det du också!

Inga kommentarer: