måndag, augusti 08, 2011

En paj kock, efter en dag med paj

Tillbaka till jobbet, då. Lite trött efter semestern, men taggad till tusen! Och idag har så varit första dagen. En dag som har varit både bra och dålig. På samma gång.

Bra, därför att vi har haft många gäster. Väldigt många gäster. Och det är ju alltid kul.

Men lite sämre för att alla kom i princip samtidigt. Och som jag skrev, väldigt många. Det gjorde att de "dagens" jag förberett - en rätt med rökt lax och pepparrot, en med kycklingspett och en sallad med rödbetor, honung, valnötter och fetaost - helt enkelt sålde slut.

Så det blev att improvisera. För att ha något att sälja blev det att snabbt preppa upp några tallrikar till av mina "dagens" och sedan komplettera med en "dagens paj" på menyn.

Det blev den här godingen - en paj med kyckling och paprika i lök och curryfyllning. Så garnerade jag med lite färsk gräslök. Den blev vacker. Den blev god. Och den räckte. Tack och lov.

Nu känner jag mig lite mosad efter dagens händelser, så jag funderar faktiskt på att ta ett bad... Vi hörs kanske sen. Ha det bra så länge.


Inga kommentarer: