lördag, juli 18, 2009

Köket - V2.0

Jo - jag antydde i ett tidigare blogginlägg att jag fått hjälp av mina föräldrar och tagit tag i att fixa i lägenheten för någon vecka sedan. Såhär fint blev köket: (Och i sann MTV cribs-anda säger jag nu: "this is where the magic happens") :-)



Matplats. Här med små bordstabletter med blommotiv i samma färgskala som den ljusa gardinen, med blommotiv. Just blommor är alltid en inspiration i min egen matlagning. Jag tycker det är jättevackert med blommor, men jag är värdelös på att hålla dem levande, själv. Så ofta får de bli något slags inramning till maten i stället. Som på väggarnas tapeter, i gardinmönster, eller som garnityr på tallriken. Ganska många är de kockelever, prao-elever, matlagningskursdeltagare och andra som jag lärt att skära just blommor ur grönsaker.



...och blommor på bordet. Det gör så mycket för hur resten av rummet upplevs.

Köket i min lilla lya. Inte helt oväntat kanske - den del av lägenheten som jag trivs allra bäst i.

Inga kommentarer: