fredag, juli 17, 2009

Enkelt är gott.

För några dagar sedan slog jag i huvudet, rätt illa, i mitt kök. I köket hemma, alltså. Som förresten är fantastiskt fint, numer - jag skall posta några bilder snart, men jag har - med mammas och pappas myckna hjälp fått ordning i köket och nu ser det riktigt vackert ut!

Nåväl - när man slår i skallen orkar man inte laga något häftigt, direkt. Så till middag blev det smörstekt bröd med stekt ägg, och lite lersalt på. Svårare än så behöver det ju inte vara.

Men det måste vara riktigt smör.

Jag gillar Valios. Vilket gillar du?

2 kommentarer:

Örjan sa...

Lersalt???

"Vet Du mer idag jämfört med
Själv fick jag för en tid sedan svart och brunt “Hawaiianskt vulkan/ler-salt”. Bägge två är roliga och vackra i kryddhyllan och jag gillar den lite steniga strukturen på mitt lavasalt. Det är fantastiskt gott på grillrätter, på sallad och till fin fisk, men kanske inte direkt det jag har i pastavattnet…

Är det placebo att tro att det är godare än jozo? Jag vet inte, men jag gillar liksom de lite större “klumparna” av vulkansaltet. Och så förstås att det är rätt rock n roll med svart salt!

I mitt kök på jobbet använder jag nästan uteslutande det billigaste saltet jag kan få tag på, utom när jag skall göra något snyggt till t.ex. julbord eller påskbuffe eller liknande, då jag köper maldon-pannsalt. Det tycker jag är tjusigt, för att det är vackert flakigt flingigt."

lördag 16 augusti 2008 klockan 22.27

(Din postning hos Lisa)

FamiljenFriluft sa...

Njae, jag vet inte om jag vet mer idag, men nu hade jag det där saltet hemma coh jag körde med det. Och det var gott.

Det går säkerligen bra med annat salt också. Som vilket pannsalt som helst.

Lycka till.