onsdag, mars 18, 2009

Dålig skärpa...

Är hemma efter min hornhinnetransplantation. Är föhållandevis pigg (tack alla som ring, skrivit och hälsat), men ser inget vidare än. Det är väl kanske inte heller så konstigt, kan man tänka, såhär bara ett par dagar efter operationen.

Jag kör den där "ctrl & +" - grejen så stort jag bara kan, lyssnar på "pratorn" och försöker skriva och läsa. Det går sådär.

Orkar inte. Det blir liksom bara några minuter i taget, sedan har jag ont i huvudet. Men ändå. Jag tänkte liksom.

Jag tänkte nog egentligen bara skriva och tacka.

Tack, alla.
För alla snälla ord.
För alla varma hälsningar.
För alla fina tankar.
För att ni fortfarande läser här, fastän jag inte orkar skriva så mycket.


Tack mamma och pappa som hjälpt till med ny dator. Ny digitalkamera. Så jag kan blogga. Och för all hjälp med mat, nu när jag inte orkat laga mat själv. Och för sällskapet, nu när jag känt mig liten och ynklig.

Och ni andra. Ni vet vilka ni är.

Och tack du. Du som körde mig hem till min lägenhet och hjälpte mig handla. Som matade min katt när jag var sjuk och som jag vet att jag alltid kan ringa när jag behöver något slags sällskap.

Jag försöker samla tankarna. Skriva något skarpt, men skärpan är för dålig. Synskärpan. Den mentala skärpan. Jag tar det lugnt och försöker komma igen.Slipar mig en annan dag.

Tills dess. Tack.

5 kommentarer:

Livet på den mörka sidan sa...

Det tillhör faktiskt de mänskliga rättigheteterna att få vara ynklig och skruttig. Ingen orkar vara på topp hela tiden . Så ta den här tiden att hinna i fatt allt.

Jessica sa...

Det är helt förståeligt efter en hornhinnetransplantation att må som du gör. Ta det bara lugnt och återhämta dig i den tid det tar. Om sjukdom/operationer kan slå ner en helt och håller då vet jag inte vad som kan göra det, särskilt när man redan har varit med om lite för mycket innan. Ta hand om dig!

KARLAVAGNEN sa...

GOD BÄTTRING!!! Å VISST ÄR DET SKÖNT MED SCHYSSTA KOMPISAR OCH FAMILJ!!!
MAN ÄR RIK OM MAN ÄR BLESSED MED UNDERBARA MÄNNISKOR RUNT OM SIG. DU HADE SÄKERT STÄLLT UPP FÖR DE DINA - DET ÄR JAG BERGIS PÅ!

GOD BÄTTRING, STERKTE, QUE TE MEJORES, BON COURAGE ETC ETC..

Anonym sa...

Välkommen hem igen o hoppas att transplantationen gått bra!
Är de ngt broder så säg till!

/P

FamiljenFriluft sa...

Tack, alla.