torsdag, september 18, 2008

Dagens bloggtips: Lilla gumman

Jag har säkert skrivit det förut, men idag skriver jag det igen - Lilla Gumman är min klara favoritblogg i spåret "tekniksajter för och av användare". De profilerar sig som en "tjejsajt" och det är enbart tjejer som skriver, men jag - som ju bevisligen har... .. . Y-kromosom bara liksom ÄLSKAR den här sajten. Rappt och roligt skrivet och på ett sätt som gör att JAG förstår. Jag - killen som utan min fru fortfarande A) skulle tycka att VHS är ett under av användarvänlighet och B) skulle spela mina kasetter på en spelare med ständigt blinkande klocka.

Den senaste veckan har de dessutom kommit med två RIKTIGT intressanta mat-tips:

(Bild från Lilla Gumman) Dels ett om "rymdmat", sådana där grejer som astronauterna käkar (frystorkade jordgubbar, någon?) - som bara fick mig att liksom WOW - en sådan där MÅSTE jag ha!

och dels för några dagar sedan, då man skrev om att flera butiker just nu har rea på fritöser som något av en expert (nåja) på fritöser och deras användande (låt oss säga "lunchrestaurang med biff och pommes som dagens special", så hajar alla) kunde jag givetvis inte hålla mig från att skriva en liten (ovanligt dåligt korrekturläst, men ändå nästan förståelig) kommentar!.

Så - ifall någon nu fortfarande missat budskapet. Besök Lilla Gumman. Det är VÄL värt dina minuter där!

--

EDIT - 17:38

Solklart hinner jag i princip bara posta min lilla hyllning så gör de det igen! - skriver en post om något jag tycker verkar intressant. Den här gången om en "handhållen espressobryggare för fältmässigt bruk" (som det skulle heta på mitt eget lite mer grabbiga, militärinspirerade, hemmasnickrande teknikspråk) :-) Bra jobbat, tjejer! Som vanligt, kanske man får tillägga.

3 kommentarer:

I min tanketrädgård sa...

Frystrorkat.. nja... nåja, jag kommer gärna och testar hemma hos er ; ))
Angående smörgåstårtorna så finns det fortfarande kvar lite... men vi säger så här... när kan ni komma, jag gör gärna nya för det var så busenkelt...
Du får väl fråga fru Värn om de var goda först och sedan bestämmer vi kväll ; )

Anonym sa...

Vi har mer frystorkad mat! Maila oss din adress så skickar vi till dig. Vi är ju suckers för smicker, så nu gör vi vad som helst för dig haha

Lillagumankarin

ps Även killar kan vara en liten gumma som vi brukar säga. Välkommen i gänget!

FamiljenFriluft sa...

Karin: Ni har m@il. Tack, tack, tack, tack och tack.

Inger: Vi får väl snacka om det. :-) Jag brukar emellertid vara lättmutad när det gäller smörgåstårta. Så länge jag inte skall göra en själv. :-)