söndag, januari 06, 2008

Jo, det pågår ju en tävling...

Som ni vet pågår ju RAW Skrickis/mat/skräckismat-tävlingen på Krubb och Mackans skrivblogg. Fick själv översänt ett bidrag i "novelldelen" (alltså Mackans, som lottar ut min bok) och det kvalar snabbt in på listan över "det otäckaste jag läst i hela mitt liv.

Här på bloggen går det fortfarande stillsammare till, med Rutans bidrag som enda (och således klart ledande) bidrag till att vinna Mackans bok.

Det börjar emellertid dra ihop sig för deadline (oh vilket bra ord i det här sammanhanget!) så se nu till och skicka in recept på blodkorv, blodpalt, boudin noir, kalvhjärna, huvudsylta, egen korv eller vad det nu kan vara (for chrissakes, Mackan har skrivit om en nedra SPÖKHÖNA i sin bok - ni har väl i alla fall någon slags recept på KYCKLING hemma?!) och var med och tävla!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska bidraga med ytterligare ett recept, så jag blir en värdig vinnare. Vad önskas: Kroketter av tunga, Lungmos eller Hackkorv "huvud, hjärta och lunga vattlägges i 1 dygn") eller Falsk sköldpaddssoppa ("huvudet klyves, hjärnan tages ur")?

Anonym sa...

Wow! Det här låter spektakulärt...

Helt chockad, dock, att ingen skrivit något otäckt om paté än :)

KARLAVAGNEN sa...

Uff näää jag avstår!!!

FamiljenFriluft sa...

Karlavagnen: Äsch, kom igen nu då! Skruiv något och vinn en bok - hur svårt kan det vara? :-)

Rutan: Wow. Skicka in något mer! Det vore jätteballt! Jag VISSTE väl att man kan lite på dig när det gäller obskyr "skräckmat". :-)