tisdag, december 25, 2007

Kockiga klappar - vad tomten hade i sin säck...


Jo, faktiskt. Även om ingen trodde det har jag tydligen varit snäll i år (hur gick det till?) och tomten kom även till mig. I år med bl.a. dessa kockiga julklappar. En mandolin att skära grönsakerna på (som dessutom hade insatser för strimling av t.ex. pommes frites - vilket kommer att ge gensvar om någon vecka när det är dags för nyårsmiddag. Då får jag ju leka med min fina fritös också!)


Och så fick jag ett ny, vacker stavlimmad skärbräda i vackert ådrad björk. Den var dessutom en fröjd att skära mot, visade det sig idag, då jag hjälpte svärmor att försöka bygga om gårdagens julbord till något som gick att äta idag igen...

Kort sagt - bra jobabt, tomten!

Tidigare i vintras fick jag också vad jag önskade mig i julklapp - Bill Bufords "Hetta" av kompisarna på Grantomta. Något som jag tror att CayakCarin kan ha varit inbladad i, så jag är HELT nöjd med julens utdelning.

2 kommentarer:

Anna sa...

Kan vi få en liten recension på mandolinen sedan? Jag, och säkert andra också, skulle gärna köpa en själv men vet inte vilken sort som är bra, skulle vara kul att höra om du är nöjd med din

FamiljenFriluft sa...

Var givetvis tvungen att testa den redan när jag öppnat den, på Julaftons förmiddag, men har ännu bara skivat potatis i den (bara för att kolla hur man ställde in den och sådär) och det blev bra och jämt och vackra bitar, men jag lovar att återkomma med en fullständig recension så snart jag använt den lite mer "fältmässigt".

God fortsättning på Julen, förresten!