torsdag, maj 17, 2007

En klapp på axeln för ett gott försök, i alla fall.

Läser på Polaren Mannes blogg om hur han igår inte riktigt lyckades med middagsmaten. Eftersom jag inbillar mig att det kanske gör någon skillnad, och jag i alla fall vet hur JAG känner mig när matlagningen går på tok:

"Du skall ha fett med cred för att du försöker".

Jag vet hur det känns. Det finns gånger när jag - i mitt innersta rum av kärnan av min ryggmärg - redan VET att det gått åt skogen med något. Då behöver man verkligen inte "kreativa tips på lösningar". Bara någon som klappar en på axeln och säger något i stil med:

"Du skall ha fett med credd för att du försöker. Och för att du fortsätter. I morgon är en annan dag och då går vi på't igen."

Det har funnits dagar (för vakna läsare kan jag ju ge ledtråden "sjömansbiff") då jag velat gå hem från jobbet, lägga mig i fosterställning med näsan mot väggen och bara grina. Det är då jag hoppas att någon skriver något i still med :

"Du skall ha fett med cred för att du försöker". på sin blogg.

Inga kommentarer: