måndag, april 03, 2006

Hänt i veckan.

Har nästan inte orkat göra något alls veckan som var. Jag låg sjuk i hög feber och grejer fram till typ torsdag och var sedan såpass feberfri att jag hoppade in och jobbade fredag, lördg och söndag.

Jag är fortfarande snorig och hostar en del, men jag har ingen feber längre. Elma är hos dagmamma och sådär, så egentligen antar jag att vi mår rätt bra, men jag är täppt i näsan och får gå upp några gånger på natten för att ta nässprej, när jag inte tycker att jag kan andas.

I fredags gjorde jag höns i curry på jobbet. Det gick bra och var poppis. I lördag hade jag kycklingschnitzel och den gick förvånansvärt bra. Igår hade jag köttgryta på menyn, men min kötthandlare hade skickat mig dåligt kött, så det blev inget vidare. Jag snackade med dem idag och nämnde då att jag tyckte det var dåligt. De skulle bjuda på nästa leverans av högrev. Det är bra.

Det här med leverantörer är egentligen en rätt fin balansgång. Å ena sidan vill man inte skänka pengar till någon som skickar en skit, men å andra sidan vill man inte bränna alla broar till en leverantör, i det fall att man måste använda sig utav dem igen, så småningom. Det finns ju inte oändligt många grönsakshandlare, t.ex. i Stockholm.

Min grönsakshandlare försöker jag ibland få ratt göra som jag vill, men jag har nu gett upp och börjat ta mina grönsaker från en annan handlare. De fick tillräckligt många chanser tycker jag, men de fortsatte att packa burarna fel (en gång ställde de än äggkarton under 300 kg potatis. Det var en hel karta som var transportskadad när äggen kom fram. Då var jag inte nöjd.) De har varit lite slarviga med avad de har skickat mig för grejer (dålig paprika, halvvissna örter) ett tag, så trots idoga påminnelser av mig, så gör de fel. Det var bara att låte dem ha sin business med andra kunder i stället.

Jag kommer säkert att ge dem en andra chans. Eller en tredje. Eller en fjärde. Men just nu tar jag mina grönsaker från ett annat ställe ett tag, så kanske de lär sig till nästa gång.

På jobbet är det rätt struligt. Det viskas lite om omorganisation och grejer. W är fortfarande sjuk och Mackan har inte kommit hem ännu, så det är fortsatt mycket att göra.

I morgon är det Wallenbergare och mousselinefärs på skolan, så det kommer nog att gå bra.

Vi hörs.

Inga kommentarer: