måndag, september 28, 2009

Jag gästbloggar på "Du och Jobbet"

Jo, jag skrev ju i förra veckan om att jag skriver lite annorstädes. Och den här veckan skriver jag för arbetsmiljötidningen "Du och Jobbet" och deras websida. Där har de varje vecka en "gästbloggare" eller krönikör, kanske är mer rätt, som får skriva texter om sitt eget jobb och arbetsmiljön där.

Jag har försökt att skriva några texter om hur det är att vara kock, sprungen ur en restaurangkökstradition och som gjort steget "in på förskola" och där hittat hem. Det handlar om fördelar (och nackdelar) med jobbet, om kulturella skillnader mellan krogen och förskolan, men också om yrkesstolthet.

...och titta vilken fin liten banner de gjort och lagt ut på sin websida. Tyvärr är inte måndagens text ute än, nu vid 06-snåret, men den kommer väl snart. Nåväl - kolla in, den som vill!



--

EDIT: Kl. 07:02 - nu ligger texten ute.

Inga kommentarer: