måndag, februari 16, 2009

Omsorgsmuggen

Måste få berätta en historia, även om den är lite off-topic: Strax före jul hittade en av kollegorna en porslinsmugg i soprummet, här på jobbet. Muggen låg i en originalkartong och såg såg ren och fräsch ut och var hel, så kollegan kom upp med den i köket, där den diskades några gånger och sedan dess används rätt flitigt.

Muggen är en vit porslinsmugg, men med ett speciellt tryck på: Den har små hjärtan på sig och bär texten "God morgon snygging".

Jag vet inte hur ni har det på Era jobb, men på mitt jobb händer det att man kanske inte direkt känner sig som en snygging just på morgonen. Vissa dagar behöver man helt enkelt lite mer omsorg än andra och då kommer den här koppen fram!

Den här koppen har nu börjat gå runt lite i huset. Kollegor tar den till varandra när man känner att "min kollega verkar behöva en lite extra puff idag" och så liksom: "Kolla - jag hämtade te åt dig idag." Så nu har vi en ny tradition på jobbet - Omsorgsmuggen.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken bra idé - som nybliven chef ska jag genast anamma den!!

Carin sa...

Som varande min egen chef har jag införskaffat två muggar. När jag är liten och svag får det bli den med "Kram" på och när jag är stor och stark får det bli den med "Life is good". Saknar ibland en elak köksmästare att bråka med...

FamiljenFriluft sa...

Mami: Gör det! Mitt svar på "management by carrying a cup around"... :-)

Carin: *asgarv* Men du - ring mig, så bråkar vi! :-)