måndag, oktober 22, 2007

Listpost

Fick i förra veckan ett par kommentarer i bloggen om "mitt bästa" och "mitt sämsta"

KARLAVAGNEN sa...

Vilken är den mest onödiga köks prylen du vet? Resp vilken är den bästa? För mig är en bra kniv den bästa köks prylen (redskapet) och onödiga köksprylen finns det massor av...


Elin :-) sa...

Du har blivit utmanad! http://ostrukturerat.blogspot.com/2007/
10/tta-saker-som-suger.html

o

Så - för att börja med Elin: 8 saker som suger:

Förpackningar som ser NÖSTAN likadana ut, men som innehåller helt olika innehåll. Arla är experter på att göra enlitersförpackningar med olika innehåll men väldigt lik design. Med suddig syn ser till sist allt ut som lättyoghurt. Eller laktosfri mjölk. Eller... Ja, ni hajar.

När busschauffören inte ropar ut hållplatserna. ("Nej, jag bara går med vit käpp och svarta glasögon för att det sägs vara modernt!")

Tjejtaxa i taxibilar, tjejpriser i barer, tjejmilen... All diskriminering p.g.a. kön är förkastligt.

Försäkringskassan.

Hål i gatan: Ärligt. Blir det aldrig klart någon gång? Det är JÄMT hål där man skall gå och så måste man ut och gå bland bilar. Frustrerande för både bilister och fotgängare.

Nya skatteregler för restaurangbranchen och unga. ("Va?! Någon som inte tror att McDonald's kan betala skatt?")

Röriga skolgrupper på bussen. Javisst, barn måste få låta, men måste de låta så mycket? Och TA NED FÖTTERNA FRÅN STOLEN!

Snubben som två gåner har slangat min moped. Säger sig själv.


Den bästa respektive minst nödvändiga grejen i köket:

Bäst: Min kniv. Eller min sauteuse. Oklart vilket, egentligen, får man välja båda?

Sämsta: Hmm. Det står mellan en apelsinskalare och en olivsil.

F.ö.: Här kommer en lista på 5 drömjobb (oberoende av tid, rum och lön):

5: Ägare för en skivbutik med bara favoritskivor
4: Manager för The Who 71 - 76.
3: Stand - in - trummis i Europe
2: Brandman

och slutligen

1: Ordinarie kock på Grantomta.

Inga kommentarer: