fredag, maj 05, 2006

La cose della vita

Jorå, Eros Ramazottis gamla örhänge från 90-talet håller än. Och idag är ju lite "dagen efter italien" kan man väl säga. Hade italienska charkuterier, ostar och viner på programmet igår på culinar. Det var kul och trevligt på alla sätt. Jag lärde mig väldigt mycket nytt, framförallt om vin, som jag inte kan något om alls, i princip.

Gjorde lite pasta under kvällen, också, som jag fyllde med spenat, ostcreme, lök och vitlök, å ena sidan, och å andra sidan kronärtskocka, basilika och ost. Det blev gott.

fNär jag blir stor kommer jag - inser jag - att behöva lära mig mer om kombinationen mat och vin, men det var i alla fall kul igår, att prova lite grejer och se att grejer man inte alls trodde skulle funka ihop faktiskt gjorde det (Jodå - det går alldeles utmärkt att dricka verdicchio till pancetta!).

På tisdag är det examensfest med buffe och grejer. Det skall bli kul. Sedan är det klart.

Närmast har jag en helgs tjänstgöring framför mig på värtahemmet, med kycklingklubba provencal i morgon och skinkstek på söndag. I och för sig inga konstigheter eller speciellt "intressant" mat, men helt ok. Det skall bli skönt att bara laga grejer man vet vad det är och sådär och bara ta det lugnt ett tag.

Inga kommentarer: