söndag, maj 21, 2006

Comfortably numb...

Ingenting är beständigt! Finland A) vinner Eurovision song contest och B) åker på smisk av tjeckien i hockey-VM.

En tämligen händelserik vecka. Var på anställningsintervju och köks-koll i måndags. Det är ett jobb jag VERKLIGEN vill ha, så jag hoppas att jag får det. Jag skall få besked i veckan som kommer.

I tisdags var jag och Elma ute hos mamma (eller farmor, om man är Elma) i Hammarby sjöstad. Det var mysigt. Vi var och åt på något så annoslunda som en bra bistro med god mat, som serverade god lunch, vakert upplagt till ett vettigt pris. Kvalitén var jättehög. Maten var jättebra. Priset var helt humant. Jag åt ångkokt torsk med färsk pepparrot och skirat smör. Det var jättegott!

I onsdags hade vi fläsk med löksås på jobbet. Vi skulle sitta i möte hela eftermiddagen, så det blev rätt mycket att fixa med, men vi hann med.

I torsdags var så några masjuka på jobbet och skyllde på maten. Jag berättade för de som klagade att jag trodde att de blivit magsjuka på något annat sätt. OM det verkligen kom från maten skulle vi i köket blivit sjuka först. Nu visade det sig att INGEN i köket faktiskt blev sjuk, meddan flera som antingen bor på samma våning eller varit i direkt vårdande kontakt med en av killarna blev magsjuka.

Nåväl - vi har tagit prover på maten och skickat till laboratorium, gjort tryckplatsprover å skärbrädor och arbetsbänkar och grejer skall få resultatet nästa vecka.Det kan bli spännande.

På torsdagen var det ärtsoppa med pannkakor. Och på fredagen hade jag gjort kåldolmar. Poppis mat alltihop...

För Er som läser den här bloggen och faktiskt känner mig (Ja - det är nog mest de närmaste familjemedlemmarna som faktiskt läser här!) så - JA, jag kände Tomas Ohlsson. Rätt bra. Han har varit rätt aktiv de senaste åren, inom klätterförbundet, och vi har klättrat ihop. Vi var inte världens bästa kompisar, sådär, men vi tyckte att det var kul att klättra ihop och det är alltid olustigt när någon man känner råkar ut för olyckor när de klättrar.

I morgon är det korv stroganoff på jobbet. Vi får se hur DET går. Det är en sådan där rätt som antingen blir en kioskvältare eller som ingen vill ha, beroende på vilket humör de är på...

Inga kommentarer: