tisdag, mars 29, 2005

Påskhelgen

Började jobba igen i fredags, efter att jag ju hade en infektion i fingret och fick vara hemma och äta penicillin efter att ha skurit mig. Så... I fredags var det dags att börja jobba igen. Långfredag. Det var rätt kul, för Markus var där och vi har det riktigt kul ihop. När det mesta var klart storstädade vi köket och blev därför kvar lite längre än vi räknat med, men det kändes i alla fall skönt att ha hunnit med allt.

I lördags var det ju påskafton och då hade vi ett "påskbord" - en liten buffé, där vi hade ägghalvor med majonnäs och kaviar (och dillkvist), köttbullar, prinskorv, några olika sorters sillar, lax, räkomeletter, potatis, räkor, sallader, och i princip allt man kan önska sig utom ett påskalamm. Det var kul, men det kom inte så många (bara omkring 20 stycken), så det blev väldigt mycket rester.

Igår hade vi inkokt lax, kokta ärtor, hollandaisesås och potatis. Det var poppis. Och idag har det varit "stek provencal". Det har också varit ok.

Jag är annars förkyld och har lite feber och ser därför faktiskt fram emot helgen, då jag skall vara ledig, och vill nog faktiskt helst gå och lägga mig...

Inga kommentarer: