måndag, augusti 06, 2007

Idag däremot...

Det är måndag morgon. Måndag efter söndagen som kom efter lördagen. Bröllopslördagen. Dessutom måndagen efter min första, väldigt lugna vecka på Grantomta.

Idag, däremot börjar allvaret. Alla barn kommer tillbaka till förskolan idag och jag har ett trettiotal extra beställda till fritids. Gluten och laktosintoleranta, vegetarianer, you name it. Det kommer alltså, med största sannolikhet, att bli "lite tempo" idag.

Igår var det vila. Jag tog det lugnt nästan hela dagen. Sov, för en gångs skull, till efter sju på morgonen (sovmorgon! Whee!)åt frukost med familjen, var i kyrkan provkörde Izabella en sväng (hon funkade! Dubbelwhee!), lekte med dottern i sandlådan, plockade blommor åt hennes mor och avslutade sedan kvällen framför TVn.

Idag däremotförväntar jag mig att det inte vblir så mycket vila. Jag kommer inte att bli överraskad om jag kommer att få vara kvar längre än vanligt på jobbet. Jag lär ha mycket disk idag, och jag har , som sagt rätt mycket gäster.

Inga kommentarer: