torsdag, juni 09, 2005

I love rock n roll...

Har, min vana trogen, jobbat mer än skrivit i bloggen, vilket kanske i och för sig är bra...

Har sedan sist bl.a. varit i Ågelsjön och bl.a. klättrat. Det var kul. En del mat blev det faktiskt lagat över öppen eld också. Dels grillades det för första gången på året och dels gjordes bl.a. spaghetti Carbonara och rostades bagels till frukost. Kort sagt - en hel del "riktig mat" fastän man varit ute.



Ser annars fram emot (nej, det gör jag inte, men jag försöker vara ironisk, något som inte görs sig så lätt i skrift) mot en till helg på jobbet. Skulle ha varit ledig idag, men har fått hoppa in för en av de andra kockarna. I morgon skall jag och Elin - en tjej som vi haft som köksskoleelev hos oss och som nu precis tagit studenten och därför jobbar lite extra hos oss - försöka spika ihop lasagne till lunchen och jag skall förbereda helgens bl.a. späckade fläskkarré.

Det skall bli kul, men det känns som en hel del jobb.

Inga kommentarer: