fredag, oktober 31, 2008

Gårdagens konstigaste: Låt maten öppna mun

Jag skall inte säga att jag blir överöst med mail, men igår kom det rätt många. Väldigt många var uppmuntrande mail, inte minst från föräldrar till barn på min förskola, som hade läst min post om att få ett barn att äta. Några spam-mail, några mail från bloggkompisar som själva också funderade på att skriva om mat för barn (Gör det! Vi är alldeles för få!) och så kom det här, ett mail från en marknadsföringsfirma...:

From: Studio Total <studiototal@studiototal.se>
To: Jesper <kotten@coyote.org>
Subject: Låt maten öppna mun!
Date: Thu, 30 Oct 2008 18:36:14 +0100


Hej Jesper,
Det finns en berättelse bakom varje maträtt. Det kan handla om hemliga recept, mystiska ingredienser eller märkliga tillagningsmetoder. Eller om aggressiva potatisar, trafikfarlig kolatårta eller den lilla restaurangen som tvingades hitta på helt nya menyer under kriget.

Självklart borde maträtter har samma rätt som alla andra att göra sina röster hörda. Därför har vi utrustat ett antal djupfrysta rätter från Findus med mp3-spelare och hörlurar. Vi har placerat ut dem runt om i landet i exempelvis Kalix, Hudiksvall, Norrköping, Växjö, Eskilstuna, och Kristinehamn. Så håll utkik och om du ser en så stanna upp och ta dig tid att lyssna på en mathistoria! Det verkar som om de uppskattas. Vi har fått fina bilder från Karlstad, Göteborg och Malmö...

Kom ner till frysdisken och hör vad maten har att berätta! Eller ännu hellre berätta din bästa mathistoria och skicka den till oss. Vi publicerar de bästa historierna i en bok och om du skickar med ett recept också så har du en chans att få din maträtt tillagad och utplacerad i landets frysdiskar.

Hälsningar
Studio Total



(Bild från Studio Total, tagen i Göteborg, tydligen.)

Annorlunda.

Rätt rolig idé att göra något annat än att liksom "trycka informationen på kartongen" och jag - som inte alltid klarar av att läsa så bra - gillar idén med "ljud-boks-tanken". Det var så kul att jag tänkte jag skulle posta det här här, fastän det så att säga är något slags reklam. Hoppas ni har överseende med det. Som motvikt kan jag väl säga att jag själv i princip aldrig ätit findus färdigrätter, men kampanjen var väldigt skoj, tycker jag.

Skicka in din matanekdot eller recept till adressen ovan, vettja!

Inga kommentarer: