fredag, oktober 03, 2008

Att använda hälften av jordens befolkning som skällsord

Ser på "Hell's kitchen" och inser att jag är rätt nöjd med att Jason åker ut, eftersom jag retar mig på att han hela tiden tycker att ditten och datten "is for girls" eller att han minsann inte tänker "cry like a girl" eller att han "is a man, not a lady" osv. Just snubbar som använder typ halva jordens befolkning som skällsord blir lite tröttsamma.

Och jag hoppas - för hans skull - att han är gay. För hur många normalt funtade tjejer tycker att det där är så himla cool?

Tips från coachen: Om du NÅGONSIN vill ha chans att få klämma på någon utan Y-kromosom, sluta använda dem som invektiv.

(Kolla in det här klippet - där han till sist blir utsparkad - och kolla om ni tycker som jag, eller om "det inte är så farligt". Jag har förstått att jag har rätt långa - och ömma - känselspröt den här veckan)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å, det där var fint formulerat och klokt tänkt!

Det värsta är att en del sogliga kvinnor tycker att den där sexistiska machostilen är cool.

Bendel sa...

Instämmer med ovanstående talare. Mycket välformulerat.

FamiljenFriluft sa...

Lisa och Bendel: Tack.