lördag, november 01, 2008

Snabb lägesrapport...

Det har varit en bra vecka. På jobbet har jag haft en matsedel där i princip varje dag varit något av en kioskvältare, vilket har gjort det lite extra kul:

Måndag: Pasta med italiensk korvsås
Tisdag: Potatis och purjolökssoppa, hembakt bröd.
Onsdag: Fetaostfyllda lammfärsbiffar, kokt potatis och timjansskysås
Torsdag: Gratinerad fisk med kokt ris
Fredag: Stekt fläskhare, potatisgratäng och slottsgurka

Det är skoj att ibland få "skämma bort" mina gäster med grejer som de gillar!

--

Det är Halloween och det pratas mycket om vampyrer. Vi förfasar oss över blod och äckelpäckel, men serverar utan att blinka våra barn korv, leverpastej och blodpudding. Bara inte på just halloween, för då skall de äta godis? Va?!

--

Min potatisgratäng igår hade förresten fungerat bra som vampyrdödare!

--

Dottern och jag har idag varit ute i skogen hela förmiddagen. Dottern har gjort "knivdebut" och fått tälja lite med en egen kniv. Det blev en alldeles utmärkt liten korvpinne, visade det sig. Den invigdes under pompa och ståt till lunchen, som bestod av bl.a. tüska små korvar från Lidl. Det är vardagslyx! God korv äts av ett överlyckligt barn som stolt äter från sin egentäljda pinne. Livet blir inte mycket bättre än så.

--

Mitt inlägg om att få ett barn att äta har fått en hel del uppmärksamhet. Flera har länkat till det och igår hade jag (nog) något slags besöksrekord på bloggen. Jag fick mail från systemadministratörerna att det ibland varit svårt att komma åt sajten igår, så jag ber om ursäkt ifall det är något som krånglat, samtidigt som jag givetvis tycker att det är jättekul med så många besökare!

--

Den tidigare nämnda korvpinnen skall tydligen också testas medelst marshmallows. Vi får se var det slutar.

--

2 kommentarer:

Jessica sa...

Vi har rostat marshmallows över värmeljus. Allt går om man har viljan ;)
fetaostspäckade köttfärsbiffar är hemskt goda :)

FamiljenFriluft sa...

Japp.