lördag, november 01, 2008

Att leva tillsammans med andra finsmakare...

Att leva i en familj med idel finsmakare har sina avigsidor: Eller vad säger ni om det här? Det är lördag och dottern kommer - efter att ha ätit det billiga "fulgodiset" från konsum på att hon gärna vill smaka god, dyr schweizisk choklad. "Visst" svarar man ju, som snäll förälder - "men du får bara ta en. De är väldigt dyra och fina och pappa vill ha kvar någon till senare". Så öppnar man asken och finner: TOM! Fru Värn hade ätit upp all min goda, dyra choklad. Ajajaj! Jämmer och elände! Vad göra? Dottern gråter och pappa är chokladsugen! Det är bara att i stället ta fram den undangömda gamla - av mamma (i oändlig vishet) skänkta brittiska (och därför SJUKT nostalgiska) penguin bars!

7 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Penguin bars åååh!
Men du har du provat Marabous Ginger och Lemon chokland. Citron och Ingefära choklad.... Mums! Dyrt men gott!

FamiljenFriluft sa...

Nej, har inte testat dem (än). Men, som sagt - Penguin regerar. Allt sedan jag första gången åt dem (förmodligen hemma hos familjen Williams i Eastbourne) har de där små chokladbitarna fått mig att "p.p.p.pick up a penguin".

Idag är de säkert inte så fantastiska som jag tycker att de är för att jag vet hur jag tyckte att de smakade då, om någon annan skulle smaka...

KARLAVAGNEN sa...

Just det... p.p.p. up a penguin. Även jag begick min Penguin debut i Eastbourne, dock hos annan familj. ;-)

Unknown sa...

Alltså, penguins, finns det något godare?!! Nej jag tror inte det.

FamiljenFriluft sa...

Karlavagnen: Eastbourne var - vad jag förstår det - för många svenskar den "första" allt möjligt... :-) Vilken tur att man inte p.p.p.picked up other nasty habits... :-) Mina föräldrar jobbade där med språkresor på kan det ha varit slutet av 70-talet och en bit in på 80-talet, så mer än en sommar har tillbringats där. Treasure Island rocks!

Kristin: Du har förmodligen rätt! :-) Och välkommen till bloggen! Jag har inte sett dig här tidigare? Hej och välkommen, i alla fall!

Unknown sa...

Hej Jesper! Ja, jag hälsade på första gången igår! Själv bodde jag i Surrey sex år av mitt liv så penguins är en hel del nostalgi för mig med.

FamiljenFriluft sa...

Kristin: Mmm.