söndag, november 09, 2008

Gårdagen i bilder

Var ju på matmässan "Det Goda Köket" igår och träffade där en massa trevliga människor. En av dem var Omar, som hade med sig kameran. Här kommer några bilder.



Vinnarna av matbloggspriset
- Pain de Martin (och Vingligt - årets dryckesblogg) tillsammans med Cristopher Anderton från matblogg.se Grattis pojkar! Och tack för god match, som vi lärde oss säga i knattefotbollen när man var liten...


Anna från längst in i skafferiet kom fram och bara: "Hej - dig känner jag igen!". Kul att ses "in real life". Och läs Annas blogg! Den är jättebra!


Mannen som fick mig att börja läsa Ica-kuriren igen - Sveriges kanske bästa matskribent - Måns Falk, i ICA-kurirens monter.


Anna - Omars kompis - och jag diskuterar förpackningsdesign, vilket visar sig vara ett gemensamt intresse. Jag står och beundrar formerna hos de mycket vackra flaskorna för Absolut Vodka, tills jag upptäcker att jag har samma sluttning på axlarna! :-)


Och en annan vodkaleverantör hade en väldigt konstig slogan... Den nästan näst bästa vodkan i världen?


Som en riktigt bra hallick lyckas Omar sälja in mig hos Monica Bengtsson, från Helsingborg, och jag har fått en fantastiskt vacker bok om inte bara mat FÖR barn utan mat att laga tillsammans med barn - "Gastros kök - gourmetmat för unga kockar". Gårdagens kanske finaste!


...och om någon undrar, av Er på jobbet eller så, så blir det pumpasoppa på soppdagarna ett par månader framåt! :-)

(Alla bilder tagna av Omar Ud-Din)

--

Update - 10 november 20:03:
Har nu lagt märke till att både Längst in i skafferiet, Studentköket och Pain de Martin skrivit om mässan!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag var också där, Dyrt blev det :) Den Öländka whiskeylagrade osten var en av många höjdare :)

Kinna Jonsson sa...

Åh, jag missade dig. Jag hade gärna pratat lite. Hoppas det snart blir tillfälle igen.

FamiljenFriluft sa...

Tania: Mmm. Den var inte dum. Själv fick jag med mig bl.a. finskt rågbröd (det där bageriet som låg typ två montrar bort från scenen), smakade på kallpressad FRANSK (jodå!) olivolja - som lätt kvalar in på listan över "bland det bästa jag någonsin smakat" och skrattade lite åt "sushi-startkit". :-)

Kinna: Ja - det hade varit roligt. Och det blir säkert fler tillfällen. Vi SKULLE ju kunna bara typ träffas och ta en kaffe eller något, någon dag?

Anonym sa...

Kul att se lite bilder därifrån iaf, nästa år SKA jag dit!

FamiljenFriluft sa...

KarinW: Ja, det tycker jag! "Det goda köket" är ju den enda fullfjädrade konsumentinriktade matmässan vi har, här i Sverige. Den är klart värd ett besök. Jag brukar dock gå på den med några års mellanrum, så det hinner hända lite mellan varven. Den är rätt dyr att gå på.

Anonym sa...

Kul att du gillar vår kokbok Gastros kök – gourmetmat för unga kockar. Måste bara skriva att Monica Bengtsson på bild med dig inte kommer från münchmedia, vi har ingen med det namnet på förlaget.
Var inte själv på mässan, vi hade en releasefest för vår senaste kokbok Örter och smaker från Österlen den helgen. Men nästa år ses vi kanske :-)

FamiljenFriluft sa...

Ingrid Munch: Tack för påpekandet. Skall åtgärda det. Och hoppas att vi ses nästa år. Gastros kokbok har varit en riktig inspirationskälla!